Prawa autorskie

Wszystkie zdjęcia zamieszczone w tym blogu są mojego autorstwa i stanowią moją własność.Jeśli jest inaczej-wyraźnie informuję o tym.Proszę nie kopiować ich i nie rozpowszechniać bez mojej zgody.Dziękuję.

środa, 25 września 2019

Zagórze Śl


     Nasze planowanie wycieczek trwa mniej więcej 5 min i wygląda z grubsza tak:
-To co robimy?Wycieczka?
-Może być...
-A dokąd?
I tu następuje to co akurat przychodzi nam do głowy-czasem konkretne miejsce,czasem kierunek i co tam się po drodze trafi jak np.maraton wycieczkowy l , ll i lll  ,i tak naprawdę tylko wycieczka do Keukenhof  i Amsterdamu była jak należy zaplanowana.
Tym razem rano przeglądając internet trafiłam na informację,że dzień wcześniej została oddana do użytku nowa kładka nad jeziorem Bystrzyckim. Z tej okazji była wielka feta i mnóstwo gości.I tylko ta wiadomość spowodowała,że na pytanie :
-Gdzie?
odpowiedź brzmiała:
-Zagórze.
Jeszcze wrzuciłam do torby sweter na wypadek gdyby się dało go gdzieś po drodze obfocić  i jedziemy.Bez zastanowienia i przygotowania,na tyle bez zastanowienia,że z przyzwyczajenia wskoczyłam w klapki w których latem latałam na co dzień.Opamiętałam się dopiero po drodze.
Klapki!
A zamek Grodno w Zagórzu na górze stoi!
Ale co tam,w końcu Choina  to nie Giewont:))).
Z powodu tych klapek wybraliśmy łagodniejsze podejście pod zamek od strony Zagórza ,które jednak i tak było dość strome, po drodze zastanawialiśmy się jak to  tam karety wjeżdżały.No chyba ,że wszyscy konno.
Tak z 15 min trzeba się wspinać.


Nie będę Wam historii zamku opisywać,to wszystko znajdziecie choćby w Wikipedii,pokażę co sama widziałam:)).
Przepiękny budynek bramny.

Popatrzcie! W świetle tego co dziś się wyprawia,jak wycinane jest co popadnie,murowana podpórka lipy zrobiła na mnie naprawdę duże wrażenie.
Na zamku jest restauracja,podobno można w niej dobrze zjeść ale nie byliśmy aż tak głodni.Jest też kiosk z goframi i tych spróbowaliśmy ale szczerze mówiąc mi nie smakowały .Choć sprzedawczyni bardzo miła.Obok restauracji jest darmowa toaleta.Wstęp - 20 zł lub ulgowy(bycie emerytem ma swoje zalety ;)) 16 zł.
Zamek Grodno nie jest "martwym"zamkiem,podsłuchaliśmy jak przewodnik mówił,że zamek zaczyna znów żyć.Odbył się tutaj bal sylwestrowy i ślub w kaplicy zamkowej i to był z pewnością dopiero początek:))





Pofatygowaliśmy się też,a jakże,na wieżę.Była to rzeczywiście fatyga bo wysoko i bardzo stromo ale było warto bo widoki na okolicę niezrównane:).
Powyżej widać też tę nową kładkę.

Trzeba przyznać,że okolice Wałbrzycha są naprawdę piękne.


A potem trzeba było po tych niezwykle stromych schodach zejść!A ja w tych klapkach !
Pomału i ostrożnie udało się zejść a nie zlecieć i odpocząć po trudach wspinaczki przy oknie z widokiem na dziedziniec:))



Żelazna dziewica,żelazny fotel a w piwnicy cała izba tortur...Brrr







Mało udane próby pokazania swetra i studnia na dziedzińcu w której można zobaczyć.....kupę śmieci,bynajmniej nie zabytkowych.Co za ludzie!

Niedaleko znajduje się punkt widokowy ale uznałam,że widok z niego nie będzie lepszy od widoku z wieży,no i te klapki...Darowaliśmy sobie:))
Za to pojechaliśmy szukać drogi na zaporę.





Przy jeziorze nie ma zbyt wielu miejsc do plażowania.

Spotkane po drodze :
Obejrzeliśmy naturalnie tę kładkę ,która była bodźcem do wyjazdu właśnie do Zagórza.Nowiutka,jeszcze ciepła,betonowa,z gadającymi (lub  grającymi -nie sprawdzałam) ławkami.Wygodna i solidna.Ale ja z nostalgią wspominam tę starą  przez którą chodziliśmy gdy dawno,dawno temu biwakowaliśmy nad zalewem z kolegami z internatu:)).

A przy okazji wycieczki mogłam pokazać jedną z dwóch bluzek,które uszyłam sobie wykorzystując na jedną stare,szerokie letnie spodnie a na drugą resztkę z jakiegoś dawnego projektu.
Wykrój pochodzi z lipcowej Burdy,jest prosty,ma zaszewki (!) i jest dokładnie taki jakiego potrzebowałam.Bez rękawów a jednak nie nazbyt powycinany,taki akurat.Tkaniny to chyba jakaś wiskoza,może mieszanki,trudno powiedzieć,w noszeniu przyjemne bardzo i choć obie to gnieciuchy to i tak noszę z przyjemnością:)).


I to by było na tyle:).
Polecam wycieczkę do Zagórza gdybyście byli w pobliżu.W okolicy jest też wiele innych miejscowości i obiektów godnych uwagi więc na pewno warto tam pojechać.

9 komentarzy:

  1. No to miałaś nieco wrażeń z tymi klapkami!Jak tak kiedyś weszłam na Nosal, bo gdy się ocknęłam,że jestem w klapkach to już byłam w połowie drogi na szczyt. Fakt, okolice Wałbrzycha są bardzo ładne. A bluzki Ci wyszły całkiem, całkiem.
    Miłego;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś z tymi klapkami przeżyłam,mogło być gorzej,tak to bywa gdy się człowiek gdzieś spontanicznie wybiera:))Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Zagóerze lubie, ale teraz to tam przewalaja sie tłumy ludzi a ja tego nie lubię, kładka wcale mi sie nie podoba, poprzednia wisząca była o wiele bardziej dopasowana do okolicy, a ta obecna to betonowy twór.... wolę jednak to stare Zagorze ze stateczkiem Lustrzanka i dziką plażą.... a okolice mamy piękne , nowe wieże wigokowe na Trójgarbie, Borowej....
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na mnie też kładka nie zrobiła specjalnego wrażenia,na starej zdaje się nawet pobujać się można było ;)Mimo że mieszkam dosłownie o rzut beretem,to mało znam te okolice ale będę chciała to nadrobić.Pozdrawiam:))

      Usuń
  3. Wspaniała wycieczka, cudne widoki:). Kładka, jak kładka, ale za to bluzki fantastyczne, warto było poświęcić spodnie:). Pozdrawiam jesiennie:). Małgosia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu,nie było żadnego poświęcania,spodnie były zupełnie nie do noszenia:))Pozdrawiam:))

      Usuń
  4. To wybrałaś si prawie, jak prawdziwa turystka:) Bywa. Piękne okolice!Okolice Wałbrzycha znam słabo. Tylko zamek Książ. Po powrocie będzie gdzie jechać.
    Bluzki uszyłaś bardzo ładne. Proste w fasonie, ale przez kropeczki i wiązanie wyglądają bardzo wdzięcznie. No i wykazałaś się dużą gospodarnością, wykorzystałaś stare spodnie i resztki. Gratulacje:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bluzki muszą być proste (i wszystkie inne ciuchy też)bo na dopasowane figura już nie ta.A swoją drogą to czysta złośliwość losu,bo gdy ja miałam figurę w sam raz do opiętych szmatek to w modzie były "namioty":)))

      Usuń
  5. Wspaniała wycieczka na pewno mnóstwo wrażeń. Bluzeczki bardzo twarzowe :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń