Prawa autorskie

Wszystkie zdjęcia zamieszczone w tym blogu są mojego autorstwa i stanowią moją własność.Jeśli jest inaczej-wyraźnie informuję o tym.Proszę nie kopiować ich i nie rozpowszechniać bez mojej zgody.Dziękuję.

sobota, 28 września 2019

W okolicy

     Trochę się ostatnio po okolicy powłóczyłam,bo to i na grzyby należało się wybrać,i tak sobie pospacerować a i sprawdzić postępy przy budowie obwodnicy naszego miasta.
Na grzybach byliśmy dwa czy trzy razy,szału nie było ale trochę grzybków się znalazło,choć głównie maślaki.Trzeba przyznać,że więcej się człowiek nałaził bo zbieranie grzybów po naszych górkach to trochę sport ekstremalny :))




Jadąc dokądś.....

 .....zwykle zatrzymujemy się w różnych miejscach a bo to np. widok ładny(a tych u nas dostatek),......



albo trzeba by sprawdzić co tam jest za tą górką:)).





Wczoraj wybraliśmy się sprawdzić postępy prac nad obwodnicą.Już się bardzo niecierpliwimy i my mieszkańcy, i przejeżdżający kierowcy, zmuszeni do korzystania z uciążliwych objazdów.
 Ze zdumieniem zauważyłam,że w przeciągu kilku dni zrobiło się kolorowo i jesiennie.

 

 Prace są całkiem zaawansowane,mam nadzieję że skończą zgodnie z planem czyli chyba do końca października.
 


Po drodze porządnie obszczekał nas mały ale czujny i głośny piesek pana pilnującego:)).

Jak widać mój zwyklak jest dyżurnym strojem na wszystkie włóczęgi w chłodniejsze dni.





 Kiedyś jeździły tędy pociągi...I komu to przeszkadzało?


 Czekamy na tę obwodnicę już bardzo niecierpliwie,miasto w końcu odetchnie bo ruch jest bardzo duży.Na pewno jednak nie cieszą się ci mieszkańcy,którym drogę niemal przez podwórze poprowadzono


Powłóczyliśmy się jeszcze trochę po okolicznych górkach.....







.....i już prawie po ciemku i zmoczeni lekko deszczykiem wróciliśmy do domu.

A to widomy znak ,że już jesień :(.Jeszcze parę dni i znów nie można będzie okna otworzyć i na ulicę wieczorem wyjść.Całkiem poważnie noszę się z zamiarem zakupu maski.Miasto jest wprawdzie małe ale coroczny smog ogromny:(.

Ale póki co ciepłej,słonecznej niedzieli :)))

16 komentarzy:

  1. Ojej, jaki kopciuch!Gorzej niż stara lokomotywa!Ci w dole koło nowej drogi to będą mieli mało fajnie, bo zawsze będzie hałas. Tu też bardzo jesiennie się zrobiło,.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety takich kopciuchów mamy bardzo dużo,ludzie palą w dodatku czym popadnie czemu się nawet specjalnie nie dziwię skoro tona dobrego węgla kosztuje tyle co emerytura.w dodatku miasto jest tak położone,że ten smog się utrzymuje.Aby do wiosny ;

      Usuń
  2. Piękny górzysty krajobraz !!! Brakuje mi tych pagórków u mnie na Pomorzu. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krajobrazy są owszem,piękne ale te pagórki stają się z każdym rokiem coraz wyższe :).Coraz częściej marzy mi się jakieś miejsce ,może mniej malownicze za to bardziej przyjazne moim nogom..:)).Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Jak u mnie skończyli s8 to miasto zrobiło się ciche więc życzę aby jak najszybciej obwodnicę zrobili. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według zapowiedzi do zimy powinni skończyć,też wreszcie odetchniemy:).Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Piękne symptomy jesieni.
    U nas też robią obwodnicę do S8, jednak z zachodniej strony Łodzi nie starczyło kasy aby zrobić na nią wjazd.
    U mnie trucicieli jest też multum, tak smrodzą, że czuję przez zamknięte okna. W tamtym roku kupiłam oczyszczacz powietrza, ułatwia to astmatykowi życie.
    Pozdrówki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smog to tragedia,okna można otworzyć tylko rano,zanim zaczną w piecach palić, a i to nie zawsze a wieczorem na ulicy oddycham przez szalik choć to niewiele pomaga.Na domiar złego nasze położenie jeszcze sprzyja utrzymywaniu się smogu.Masakra

      Usuń
  5. Przepiękny krajobraz cudowne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna dokumentacja jesiennych spacerów :)
    Bardzo ładna okolica.
    Maska to jest dobry pomysł. Zimą coraz częściej nie można normalnie oddychać na dworze. Smog to wielka plaga.
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na brak ładnych widoków naprawdę nie możemy narzekać natomiast ,niestety,na smog jak najbardziej.Pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Piękne spacerowo- jesienne ujęcia chwili! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń