Prawa autorskie

Wszystkie zdjęcia zamieszczone w tym blogu są mojego autorstwa i stanowią moją własność.Jeśli jest inaczej-wyraźnie informuję o tym.Proszę nie kopiować ich i nie rozpowszechniać bez mojej zgody.Dziękuję.

poniedziałek, 12 czerwca 2017

Cudze chwalicie,swego nie znacie

To niby ja co to tak ciągle chwalę boński ogród botaniczny :))))
Ale swoje (niektóre)też znam,doceniam i chwalę ( tu np.).Nie udało mi się być na publicznym robótkowaniu ale niejako w ramach rekompensaty odwiedziłam arboretum w Wojsławicach.
Stara część ogrodu zachwycająca jak zwykle choć na najbardziej spektakularny czas kwitnienia azalii i rododendronów spóźniłam się,niestety.
 







W Wojsławicach byłam ostatnio kilkanaście lat temu i teraz byłam ogromnie zaskoczona jak bardzo ogród się zmienił.Całe mnóstwo nowych nasadzeń,buduje się następne założenia ogrodowe,ogród stał  się ogromny i trzeba się naprawdę nachodzić,żeby nacieszyć oczy tymi cudownościami.









Widać,że to wszystko  nowiutkie rabaty,jeszcze nie całkiem obsadzone.Świeżutkie nasadzenia.
Między innymi pięknymi piwoniami ,jedna zupełnie inna,w oryginalnym łososiowym kolorze,którego zdjęcia niestety w pełni nie oddają.







A obok coś "dziewiarskiego"- pasą się trawiasto-kamienne owieczki:)))

 

 

 
 Mnóstwo miejsc do odpoczynku w uroczych altanach,na ławeczkach między rododendronami czy wśród kwiatów,albo można sobie po prostu poleżeć na rozległych trawnikach:))










Gorąca linia z synową i relacja na bieżąco :)))

A oprócz uczty dla oczu ,cały ogród jeszcze cudnie pachnie  ostatnimi azaliami,pierwszymi różami,pachną piwonie,jaśminy i inne kwiaty,a do tego zapach siana:)))


Na wzgórzu (dość wymagającym kondycyjnie zresztą;))ciągną się całe łany liliowców.W Wojsławicach mamy ich kolekcję narodową,największą w Polsce i jedną z największych w Europie.Niestety dopiero zaczynają kwitnąć i choć zamierzam tam wkrótce jeszcze raz pojechać,to obawiam się że nie zakwitnie ich do tej pory zbyt dużo.

 



Nie tylko dla liliowców warto wspiąć się na to wzgórze.Spójrzcie jakie stamtąd są widoki.
Sorry że ja się tak  wszędzie w kadr wpycham ale nie planowałam właściwie posta na ten temat, stąd zdjęcia "prywatne":))))


 Zmęczeni wspinaczką odpoczęliśmy nieco pomiędzy czereśniowymi drzewami ,posilając się przy okazji tymi pysznościami i już mieliśmy wychodzić,gdy odkryliśmy jeszcze jedną,nową część ogrodu:))











Niezwykle udana wycieczka,zwłaszcza że to nie był weekend a co za tym idzie niewielu odwiedzających.Za niewygórowaną cenę 15 zł (w cenie parking,WC,Wi-Fi) można spędzić dzień w naprawdę cudownym miejscu.

Miłego tygodnia:))

18 komentarzy:

  1. Szkoda, że to tak daleko ode mnie, bo miejsce naprawdę godne podziwu.Takie ogrody wymagają wielu lat pracy i sporych nakładów finansowych nim nabiorą urody. A tak nawiasem - fajnie wyglądasz!
    Miłego;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki 💚 Arboretum jest wspaniałe a jak się te wszystkie nowe rabaty rozrosną, będzie jeszcze piękniej.Pozdrawiam😃

      Usuń
  2. Piękne zdjęcia. Bardzo lubię takie ogrody. Szczególnie na przełomie wiosny i lata.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to chyba najpiękniejszy czas w ogrodzie.Pozdrawiam😃

      Usuń
  3. Wspaniałe miejsce. Widać jaki ogrom pracy został włożony w utrzymanie tego ogrodu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ogród nie tylko piękny ale i bardzo zadbany.

      Usuń
  4. Zjawiskowy jest ten ogród, zwłaszcza o tej porze roku. Cudowne przeżycie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak,w takim otoczeniu można zapomnieć o troskach dnia codziennego 😃

      Usuń
  5. Cudownie,że pokazałaś nam zdjęcia:)Ogród jest wspaniały:)Niestety to aż 8 godzin jazdy samochodem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To rzeczywiście trochę daleko ale gdybyś przypadkiem w pobliżu była to warto nieco z drogi zboczyć 😃

      Usuń
  6. Cudowny wspaniały wypoczynek w pięknym miejscu:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Zazdroszczę wycieczki:) Obok mnie też są Wojsławice ale niestety inne:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A,to nie wiedziałam że są jeszcze inne Wojsławice,szkoda że to nie te właściwe 😉

      Usuń
  8. Ogród jak z bajki.Lubię takie klimaty.Dziękuję za takie piękne zdjęcia.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. A gdziesz to? Chętnie zahaczę, bo pięknie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Arboretum w Wojsławicach koło Niemczy,filia ogrodu botanicznego we Wrocławiu.A zobaczyć naprawdę warto :))Pozdrawiam:))

      Usuń